Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: LPG  
Offline
 Tytuł: LPG
PostNapisane: 6 kwi 2018, o 13:58 

Dołączył(a): 28 mar 2018, o 20:05
Posty: 4
Lokalizacja: woj. Lubelskie, Chełm
Model SAABa: 9-3 2.0T aero
Witam.
Posiadam Saaba 9-3 2.0T aero 2009. Chcę założyć instalację Lpg :D lecz potrzebuję pomocy. Jakiej firmy będzie najlepsza ? Prosiłbym o podanie konkretnych podzespołów . Z góry dziękuję i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: LPG
PostNapisane: 6 kwi 2018, o 19:48 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 505
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
To tak jakbyś zapytał jaki samochód będzie najlepszy :) nie ma na to odpowiedzi. Tak samo z instalacją. Ja nie będę sypał konkretnymi przykładami bo tożsamych wyborów jest mnóstwo a ja reklamy nie będę robić. Jeżeli chodzi o markę sterownika to najlepiej odpowiedz sobie na pytanie kto i za ile będzie to serwisował. Ty i tak nie będziesz miał (a przynajmniej nie powinieneś mieć) żadnych problemów jakiej marki byś nie założył. Renomę ma BRC ale jest drogie i ma mniej serwisów. Czy lepsze? Sprawa dyskusyjna jeżeli już to ta jakość mogła by mieć znaczenia po 5-8-10 latach. Drugim liczącym się graczem moim zdaniem jest AC stag. Tu będzie trochę taniej a serwis prosty nawet jak sam miałbyś go robić. I jest jeszcze paru producentów.
Odnośnie podzespołów to też bym reklamy nie robił. Na pewno nie oszczędzaj. Gaziarz powinien wiedzieć co dobrać (pouczać i tak go nie będziesz bo focha Ci strzeli i i tak nie założy jak mu powiesz). Przy reduktorze pamiętaj żeby miał zapas. Przynajmniej do 250KM (chyba że masz lub będziesz miał chip).
Do tego trzeba pamiętać o paru podstawach jak długość przewodów od wtrysków do kolektora. Najlepiej pojedyncze bezpośrednio w kolektor ale w drodze wyjątku mogą być rurki. Ale równej długości i max 10cm (najlepiej 5-6cm). Reduktor montowany na małym obiegu poniżej poziomu cieczy. No i tyle z grubsza. Na pewno ktoś coś jeszcze doda :)

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
... jakieś reno
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: LPG
PostNapisane: 13 kwi 2018, o 21:16 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 15:35
Posty: 650
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t
Ja do dam, żeby od wspomnianego brc trzymać się z daleka w przypadku tego auta i obecnej polityki brc.

-------------------------
B207L na lekkim koksie + LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: LPG
PostNapisane: 15 kwi 2018, o 21:26 

Dołączył(a): 28 mar 2018, o 20:05
Posty: 4
Lokalizacja: woj. Lubelskie, Chełm
Model SAABa: 9-3 2.0T aero
mcjezioro napisał(a):
Ja do dam, żeby od wspomnianego brc trzymać się z daleka w przypadku tego auta i obecnej polityki brc.

Czemu? Jakieś złe doznania?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: LPG
PostNapisane: 16 kwi 2018, o 07:10 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4166
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Instalacje BRC to wrzuty a nie instalacje, nikt nie przejmuje się poprawnością wykonania instalacji. Ot byle pierdolnąć pod maskę i odpalić. A co będzie dalej to nie ważne.

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: LPG
PostNapisane: 16 kwi 2018, o 08:07 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 505
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Nie jestem entuzjastą BRC (choć jedno auto kupiłem z taką instalacją i nie narzekam). Twoje argumenty ewidentnie dotyczą jakości montażu i kompetencji warsztatu. Zupełnie nic nie wnoszą merytorycznego do samej instalacji i jego producenta.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
... jakieś reno
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: LPG
PostNapisane: 16 kwi 2018, o 08:15 

Dołączył(a): 27 lut 2018, o 12:02
Posty: 3
Levis napisał(a):
Instalacje BRC to wrzuty a nie instalacje, nikt nie przejmuje się poprawnością wykonania instalacji. Ot byle pierdolnąć pod maskę i odpalić. A co będzie dalej to nie ważne.

Potwierdzam w całej rozciągłości z własnej praktyki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: LPG
PostNapisane: 16 kwi 2018, o 08:45 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 505
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Ale co potwierdzasz? Że z tego samego dziadowskiego warsztatu korzystałeś? Bo przecież sposób montażu i eksploatacji nie ma nic wspólnego z jakością sprzętu.
A może kolega ma zaprzyjaźniony warsztat serwisujący BRC i tam mu popeliny nie zrobią?

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
... jakieś reno
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: LPG
PostNapisane: 16 kwi 2018, o 08:51 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1011
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
BRC = drogo, wtryski chyba tylko BRC też drogie, ogólnie nic nadzwyczajnego za dużą kasę i duże problemy z serwisem.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: LPG
PostNapisane: 16 kwi 2018, o 09:00 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 505
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
I to jest bardziej trafne. Brc jest drogie i nie kompatybilne. Ale pisanie jakiś bzdur że brc jest winne burdelu pod maską jest co najmniej żenujące i mijające się z meritum sprawy. Ja widziałem nie raz staga i inne też zamontowane i serwisowane na żenującym poziomie. Co wcale nie skreśla producenta. Jest tylko wizytówką partackiego zakładu.
BRC ma mało serwisów (stosunkowo mało, ale problemów nie ma). Jest też drogie. Kompatybilność może być problematyczna gdy chce się P&P ale skoro ktoś się zna na instalacjach lepiej niż tylko jako "użytkownik" to dobrze wie że wszystko jest do obejścia.
Jak pisałem ja mam BRC w jednym z aut - już tak kupiłem. I jak mi po 11 latach skończył żywot reduktor to bez problemu wymieniłem sobie na inny (akurat KME). A warto wspomnieć że to była pierwsze od 11 lat usterka..... Wystarczyła jedna mała modyfikacja i wszystko zagadało. Wtryski też się da zamontować inne. Ale trzeba chcieć.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
... jakieś reno
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL