Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 3
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 19 sty 2018, o 09:57 
Szeregowy

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 56
Model SAABa: 9-3
Witajcie, w planach mam stage 2 w moim nowym b205r, auto to totalna seria bez zadnych modów mechanicznych, zastanawiam się czy do tych 250/260 ps jest sens coś poprawiać mechanicznie? Dolot? Wkładka? Wycięcie kata? Czy raczej dać sobie spokój i do takiej mocy zostawic serię? Auto na codzień, czyli grzeczne ale niepozorne...

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 20 sty 2018, o 09:20 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4166
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
wszelkie określenia typu STG 1 2 5 10 są mocno zależne od danego tunera.
Jak ma być stabilne 260KM to minimum porządny FMIC, latem na serii zapomnij o tym że utrzyma 240...

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 20 sty 2018, o 09:56 
Młodszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 17:36
Posty: 440
Lokalizacja: Kraków/Stanisławice
Model SAABa: 9-5 Aero 2001
Wywalenie katów też nie zaszkodzi.

-------------------------
9-5 Aero 2001: silnik B235R 2007r, lżejsze koło zamachowe, custom 550x230x65 IC, filtr BSR, 3" DP, 2.5" BSR Cat-back, panewy korbowodowe King Racing, King Cobra, TD04 19T#6cm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 20 sty 2018, o 11:07 
Szeregowy

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 56
Model SAABa: 9-3
Levis wlaśnie takiego info szukalem...czyli ten przelotowy z aero też średnio daje radę prze programie, widzialem temat w tym dziale odnośnie diy fmic, myslę że 550x180x65 w miejsce ori powiniem styknąć, odnosnie kata nie chcę żeby było glośno, mam jedno auto, które jest na przelocie...który kat naczęściej jest aut? Pierwszt yen wyżej czy ten dłuższy?

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 20 sty 2018, o 11:15 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1011
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Wywalaj oba, wstaw sportowy metalowy magnaflow, całość zrób na 2,5" to głośniejszy nie będzie. 3" da z 1-2KM i z 3-5Nm więcej, da też "odgłosy fabryczne".

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 20 sty 2018, o 11:57 
Szeregowy

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 56
Model SAABa: 9-3
DSZ- napisał(a):
Wywalaj oba, wstaw sportowy metalowy magnaflow, całość zrób na 2,5" to głośniejszy nie będzie. 3" da z 1-2KM i z 3-5Nm więcej, da też "odgłosy fabryczne".
Mówisz o 2,5" dp z katem magnaflow tak? Resztę wydechu chcę zostawic w spokoju ma być tak jak na serii.

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 20 sty 2018, o 13:40 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1011
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Lepiej coś wymotać, nowy nie jest to i tak będzie trzeba zmieniać za tydzień czy rok. Poszukaj interesujące Cie wątki na tym forum ale przez google...jak będziesz miał podstawy to ktoś tu na pewno doradzi.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 20 sty 2018, o 16:50 
Szeregowy

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 56
Model SAABa: 9-3
Ok doksztalcilem się, tylko teraz zastanawiam się, cz narazie po prostu zrobic out 2 kat, i tak chyba zrobie, zainwestuje w fmic jak pisalem, przydala by się jeszcze wkladka sportowa, ze 3 lata temu wszyscy polecali JR czy cos się zmieniło? Gdzie to jeszcze można dostać?

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 20 sty 2018, o 17:09 
Szeregowy

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 93
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
A panewki wymieniles, miskę wyczysciles, kompresję sprawdziła, rozrząd nie wyciągnięty, a tak w ogóle to ile dałeś za samochód pewnie był tani, kody błędów sprawdziles techem czy jakimś guwnianym kompem ? haahhahahahhaaah

Cytuj:
Jak ma być stabilne 260KM to minimum porządny FMIC, latem na serii zapomnij o tym że utrzyma 240...


A sprzęgło to w gratisie mu zrobisz.

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 20 sty 2018, o 17:31 
Szeregowy

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 56
Model SAABa: 9-3
gicy69 napisał(a):
A panewki wymieniles, miskę wyczysciles, kompresję sprawdziła, rozrząd nie wyciągnięty, a tak w ogóle to ile dałeś za samochód pewnie był tani, kody błędów sprawdziles techem czy jakimś guwnianym kompem ? haahhahahahhaaaha
Panewki wymienione przy 173 tkm. Aktualnie 174 przebieg potwierdzony, firma glyco panewek nominał (stare byly w dobrym stanie), miska i smok wyczyszczona, olej 5w50 mobil swierze wszystko, kompresja poprawna i równa na wszystki cyl., Rozrząd nie badany na daną chwilę chodzi cichutko. Odma czysta zaworki sprawne bialy przy glowicy i trójnik.
Ps. Co to znaczy kupiony tanio? Co przez to rozumiesz? Dla jednych to 20 tysi dla innych 10?

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 20 sty 2018, o 17:49 
Szeregowy

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 93
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
Idąc tokiem rozumowania co niektórych na tym forum to jak kupiłes tanio to od generalnego remontu silnika zaczyna się zabawe.
To że rozrząd chodzi cichutko to też żaden wyznacznik bo ktoś mógł podtoczylem napinacz żeby zlikwidować nadmierny Luz.
Do mocy jaka planujesz niestety nie wystarczy wymiana fimaca ale kupa innych gratów żeby nie jezdzilo to na 100% wytrzymalosci tego samochodu. Podpolkownik wyjaśni Ci pewnikiem lepiej ta kwestie.

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 20 sty 2018, o 17:58 
Szeregowy

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 56
Model SAABa: 9-3
Nie no jasne zgadzam się z Tobą, rozrząd będzie badany tak czy siak...no sprzęgło sera chyba nie klęka przy takiej mocy nie róbmy sibie jaj :) za swój egz. dalem górna półkę biorac pod uwagę nasze rodzime portle aukcyjne...
Co w takim razie do mocy którą planuję wymaga jeszcze uwagi alboninaczej może nie domagać???

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 20 sty 2018, o 19:13 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4166
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
gicy69 napisał(a):
A panewki wymieniles, miskę wyczysciles, kompresję sprawdziła, rozrząd nie wyciągnięty, a tak w ogóle to ile dałeś za samochód pewnie był tani, kody błędów sprawdziles techem czy jakimś guwnianym kompem ? haahhahahahhaaah

Cytuj:
Jak ma być stabilne 260KM to minimum porządny FMIC, latem na serii zapomnij o tym że utrzyma 240...


A sprzęgło to w gratisie mu zrobisz.


I jeszcze gałę w komplecie.

Gość pyta co zrobić do danej mocy to mówię co wymaga minimum.
Najchętniej to bym kazał mu wymienić sprzęgło i zamach na nowe, półosie, skrzynię, heble, zawieszenie, cewkę, zrobić remont silnika, turbo, wtryski, wszelkie przewody, zrobić 3" DP i dopiero myśleć o tuningu, ale rzeczywistość wygląda jak wygląda.

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 20 sty 2018, o 19:16 
Szeregowy

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 93
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
Cytuj:
I jeszcze gałę w komplecie.

Gość pyta co zrobić do danej mocy to mówię co wymaga minimum.
Najchętniej to bym kazał mu wymienić sprzęgło i zamach na nowe, półosie, skrzynię, heble, zawieszenie, cewkę, zrobić remont silnika, turbo, wtryski, wszelkie przewody, zrobić 3" DP i dopiero myśleć o tuningu, ale rzeczywistość wygląda jak wygląda.



nie mam więcej pytań

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 20 sty 2018, o 21:00 
Szeregowy

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 56
Model SAABa: 9-3
No dobra Panowie, jednym słowem zostajemy przy seri:) bo lekkie 250 ps wymaga wymiany wszystkiego co podejdzie w aero...jakby tak było to nie bylo by tego forum:) wiem co siedzi w aero, wiec proszę mi tu poważnie podejść do tematu....

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 20 sty 2018, o 21:16 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4166
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
I od samego początku piszemy serio. Wrzuć przynajmniej FMIC i 250KM będzie bezproblemowo. Jeśli katalizatory sprawne dadzą radę, jesli nie, zastąpić uniwersalnym sportowym katem lub pozbyć się wcale. Spawanie 2.5" DP to kompletny bezsens wg mojej opinii, praktycznie nic nie uzyskamy względem seryjnego.

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 20 sty 2018, o 21:23 
Szeregowy

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 56
Model SAABa: 9-3
Levis napisał(a):
I od samego początku piszemy serio. Wrzuć przynajmniej FMIC i 250KM będzie bezproblemowo. Jeśli katalizatory sprawne dadzą radę, jesli nie, zastąpić uniwersalnym sportowym katem lub pozbyć się wcale. Spawanie 2.5" DP to kompletny bezsens wg mojej opinii, praktycznie nic nie uzyskamy względem seryjnego.
Noo:) też tak myślałem, ok do coobcia zawitam niedługo (chociaż jeszcze o tym nie wie) to myślę, że cos więcej w temacie się dowiem odnoscie kondychy auta....

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 22 sty 2018, o 10:11 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1011
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Levis napisał(a):
Spawanie 2.5" DP to kompletny bezsens wg mojej opinii, praktycznie nic nie uzyskamy względem seryjnego.


Tylko że kolega chciał cicho, moim z kolei zdaniem DP3" da pewnie ciut KM i Nm do tego raczej na górze obrotów, ale przy ori wydechu będzie słychać dziwny pogłos. Fakt, DP3" da ciut szybszą reakcje turbiny na gaz i tu bonusy się kończą. Tomek , tu nie chodzi o moje czy Twoje ;) , czy że każda sroka swój ogon chwali bo ja mam 2,5", ja tylko nigdzie, ale to nigdzie w necie nie znalazłem czarno na białym czemu 3", ani wykresów z porównaniem ani nic...tylko 3" bo wszyscy mają 3". 3" na bank "coś" dadzą, ale moim zdaniem na tyle mało że szkoda tej cichości, jeśli DP3" to reszta wydechu też. Sam przecież stroiłeś mojego, kulawy był jakiś z tego powodu, fakt można było deko więcej naskrobać ale filtronowy filtr powietrza, nie luźny a trochę luźniejszy wydech i nie otwierane B235E na to nie pozwoliły. Internet mnie nie nauczył to naucz mnie Ty :D

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 22 sty 2018, o 10:24 
Szeregowy

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 56
Model SAABa: 9-3
Że się tak wtrącę:) posiadam astrę 3 gen. Z motorem z20ler, tam mam zrobiony przelot z dp. 3' reszta 2.5', zrobione jeszczę pare innych rzeczy min. poprawiony dolot, do czego zmierzam po tej zabawie rekcja na gaz zmienila się diametralnie, i nawet fakt posiadania hybrydy niby zwiększajacej lag nie byl w stanie tego popsuć, też twierdzę, że jak robić dp.3' to i resztę wydechu, w saabie ma być cicho jak w serii ( dziecko w drodze) żona zabroniła mi je posadzić w astrze:) z głosno...
Ps. Jeżeli już to po prostu pozbędę się ori katów montując jakis dobry sportowy...jak ma się sprawa z tą wkladką jr?

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 22 sty 2018, o 22:01 
Szeregowy

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 56
Model SAABa: 9-3
Sorry za post pod postem, dzisiaj dowiedziałem się więcej na temat stanu mojej sabiny, udalo mi się wbić do coobcia celem sprawdzenia stanu rozrządu oraz panewek głównych bo tam nie było zaglądane, napinacz w połowie swojego wysunięcia (podobno 50/60 tkm. spokojnie do zrobienia) no i to co mnie najbardziej martwiło jak się tu naczytałem to panewki główne...i chyba mam szczęście bo trafiłem odpukać na zadbany egzemplarz stan panewek głównych idealny, żadnych praktycznie śladów tarcia, a nr. ich świadczą o tym że są oryginalne...jedyny problem i porada jaką dostałem to troche kiepski już pierwszy kat ten wyżej więc będzie pewnie out!!!

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


cron

Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL